Forum

Resultat 1 till 3 av 3
    Ny medlem
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

uppdateringsproblem: sökfunktion på svenska

Hej!
    Det följande har jag lagt in tidigare och det hamnade under den olämpliga rubriken ”Översättningar” (jag kanske klantade till det). Nu gör jag ett nytt försök med förhoppningsvis bättre rubricering:
    Jag håller på att bygga en låst hemsida utan plats för kommentarer. Men jag har problem med bland annat sökfunktionen.
    Efter en uppdatering svarade sökfunktionen med engelska formuleringar – som jag då delvis lyckades komma till räta med. Men efter ytterligare en uppdatering (till 3.4.1) har de engelska formuleringarna blivit fler och svårare att angripa.

1.
    Ett problem som jag inte har kommit till rätta med är att varje post i sökningsresultatet avslutas med ett klickbart ”Continue reading ➝”. ”Läs vidare” skulle sitta bättre.

2.
    En misslyckad sökning besvaras nu helt på engelska. Tidigare lyckades jag ersätta denna engelska genom att gå in på Sökresultat under Redigera teman och ersätta svarsengleskan med önskad svenska. Det avsnitt jag ändrade ser fortfarande ut så här (jag vet inte om jag citerar ett lagom långt av snitt):

<?php else : ?>
    <div id="post-0" class="post no-results not-found">
    <h2 class="entry-title"><?php _e( 'Inga träffar', 'twentyten' ); ?></h2>
    <div class="entry-content">

<?php _e( 'Sökningen gav tyvärr inget resultat. Försök igen med annat ord eller annan formulering.', 'twentyten' ); ?></p>
    <?php get_search_form(); ?>
    </div>
    </div>

Men nu står det "Not Found" trots att mallen anger "Inga träffar". Och samma sak med resten av beskedet. Engelska i stället för svenska.

3.
    Vid en lyckad sökning anges på särskild rad efter rubriken
    ”Posted on (datum) by NN”
    och efter citatet följer på särskild rad
    ”Kommentering avstängd ❘ Edit”
    Jag vill helt ta bort dess rader.

Kan någon erbjuda hjälp?

Jag jobbar med en mac (OS 10.6.8).
    Webbhotell: one.com
    Webbläsare: Safari 5.1.7)/Firefox 13.0.1

Medlem
    Tack
    1
    Tackad 1 gång i 1 inlägg
    Om du börjar med att installera språkfilerna (som jag svarade där du postade samma fråga tidigare), så borde alla engelska vara borta.
    Att dölja de texterna du nämner i sökresultatet borde väl gå att ordna i via css.

Ny medlem
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg
    Hej Anders,
    när det gäller språkfilerna för twentyten så har jag redan filer med samma namn i mappen languages. De är större och av senare datum än de som du rekommenderar till nedladdning. Ska jag ändå satsa på ett byte?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Dela/Bokmärk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •