Forum

Resultat 1 till 4 av 4
    Medlem
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Visuella läget har försvunnit!

Jag har råkat ut för ett stort problem då jag befinner mig i adminläget på min WP-sida. Kanske har jag kommit åt någon inställning utan att vara medveten om det, och nu behöver jag verkligen hjälp!

Problemet är att då jag skapar en ny sida, eller öppnar en befintlig sida för att redigera den, hamnar jag direkt i HTML-läget. Jag ser fliken för det visuella läget, men den är inaktiv, och klickar jag där händer ingenting. Jag tar mig inte dit! Kan inte heller lägga in bilder i detta läge, de "fastnar" inte. (Jag kan inte heller se knappsatsen ovanför, eller justera fönsterstorleken, men det brukar man väl inte kunna ifrån HTML-läget har jag för mig).

Hur som helst undrar jag vad som kan ha blivit fel, och hur jag får tillbaka det visuella läget igen? I övrigt fungerar det att förhandstitta och klicka runt på sidan; "utifrån" kan jag inte se något fel.

Obs! Sidan är under konstruktion, därav den "ofärdiga" startsidan. Temat jag använder heter Boldy:

http://andersekborg.nu/wp/
    Senast redigerat av MariaN den 2012-09-30 klockan 10:11. Anledning: Glömde en uppgift.

Ansvarig Da^MsTs avatar
    Tack
    0
    Tackad 59 gånger i 59 inlägg
    Den vanligaste orsaken till detta fel är inkompatibla tillägg (om man nu inte stängt av den visuella redigeraren i sina profilinställningar). Inaktivera dina tillägg och se om det löser det.
    /Mvh Mattias - Ansvarig WordPress Sverige - Personlig sida/blog { Eyesx }
    Var vänlig respektera att support för WordPress endast kan ges i forumet, inte via PM eller e-post.

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg
    Min tacksamhet vet inga gränser just nu! Det visade sig vara tillägget Ultimate TinyMCE som var boven i dramat. Vilket i och för sig är märkligt, för det har jag haft installerat ganska länge, och haft stor nytta av, men problemet med den inaktiva visuella fliken började igår.

Ansvarig Da^MsTs avatar
    Tack
    0
    Tackad 59 gånger i 59 inlägg

Sv: Visuella läget har försvunnit!

Citat Ursprungligen postat av MariaN Visa inlägg
    Min tacksamhet vet inga gränser just nu! Det visade sig vara tillägget Ultimate TinyMCE som var boven i dramat. Vilket i och för sig är märkligt, för det har jag haft installerat ganska länge, och haft stor nytta av, men problemet med den inaktiva visuella fliken började igår.
    Ibland kan det vara så att två tillägg är inkompatibla med varandra.

Skickat från min Xperia Acro S
    /Mvh Mattias - Ansvarig WordPress Sverige - Personlig sida/blog { Eyesx }
    Var vänlig respektera att support för WordPress endast kan ges i forumet, inte via PM eller e-post.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Dela/Bokmärk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •