Finns de någon tålmodig , kunnig människa som kan hjälpa en novis igång med en hemsida i WP.
Finns de någon tålmodig , kunnig människa som kan hjälpa en novis igång med en hemsida i WP.
Har du försökt? Hur långt har du kommit? Vad har du gjort?
Skriv gärna vilket hotell du har.
Ligger på Surftown som också laddat ner WP åt mig, i en mapp så jag ska kunna greja medan den gamla sidan, ligger ute. Har laddat ner ett tema, ja o där sket det sig. Kan inte komma in på login sidan. Får ett meddelande att den inte går att visa pga inte Dreamweaver....
Vet du vad mappen heter som de installerade wordpress i? T.ex. "blogg"
Isf går du till dinsida.se/blogg/wp-login.php
Om de även gjorde installationen bör du fått login/password till den bloggen också. Det brukar inte vara samma som till ftp.
Om inte kanske du får köra installationen själv. Då ska du ha dina loginuppgifter till databasen mm. Har du dessa är det klart på mindre än 5min.
Ett annat alternativ är att du själv skapar en mapp, laddar upp wordpress dit och gör en egen installation.
Du startar genom att gå till: dinsida.se/mappen/wp-admin/install.php
Då får du välja vad du vill ha för login/password.
I menyn högst upp på forumet (support/dokumentation) finns en installationshjälp.
Skickat från min SGS3 via Tapatalk 2
Blir bara så trött, nu ska jag in i mappen, men kan inte öppna. Får meddelandet: Det associerade programmet. (C:/ProgramFiles/Adobe/AdobeDreamweaverCS3/Dreamweaver,install.php) kunde inte hittas.
Hur f-n kom Dreamweaver in i det här?
Kan vara så att du valt att php-filer ska öppnas med DW.
Skickat via Tapatalk2
Hur ändrar jag det då??
Högerklicka på filen, välj "öppna med" sen "Välj standardprogram..."
Antingen finns det program du vill använda där, annars får du klicka på "Bläddra..." och leta upp rätt program.
Skickat via Tapatalk2
Men du behöver ju egentligen inte öppna nån fil via datorn. Det går att skicka upp filerna, köra installationen och där fylla i det man annars gör i wp-config.php. Du behöver inte döpa om filen heller.
Skickat via Tapatalk2
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Dela/Bokmärk