Forum

Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Fråga om RSS

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Fråga om RSS

Hej,

Jag vill gärna att man ska kunna följa min blogg frokenkraesen.dk på bloglovin. Men när jag skriver in frokenkraesen.dk på bloglovin konstaterar den att den inte finns. Däremot kan man följa frokenkraesen.dk/feed/ på bloglovin. Är det verkligen så det fungerar? Borde man inte kunna följa en blogg på en sida som bloglovin utan att skriva in "feed" i namnet? Är det någon inställning som ska göras på sidan?

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 21 gånger i 20 inlägg
    Hej!

Jag vet inte exakt hur bloglovin fungerar men ja, troligtvis är det så det fungerar.. Eftersom en RSS feed är till just för att andra ska kunna hämta innehållet (i det här fallet blogginlägg) från en hemsida till sin egen (eller ett program). Sen kanske bloglovin har någon inställning där du kan skriva in bloggens url som vanligt och den redirectar till /feed. De lär i vilket fall inte hämta inläggen från din "vanliga" hemsida då det skulle kräva att de scrapea den vilket jag starkt betvivlar..

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Dela/Bokmärk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •