Forum

Resultat 1 till 2 av 2
    Ny medlem
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Har ingen landningssida (hem) och posterna summeras inte.

Jag har ingen eller hittar inte landningssidan (hem). Vill ha en statisk sida där posterna visas i summerat format. Nu visas hela posterna istället på startsidan. Vill också ha en hem-flik uppe i meny-raden men. Adressen till sajten är www.uforum2012.lo.se Gjorde en likadan sajt förra året (www.uforum2011.lo.se) där det funkar. Där finns en landningssida (hem) men jag fattar inte hur/var den är skapad och hur jag gör för att få det likadant på uforum2012.lo.se. Vore grymt tacksam för hjälp

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 21 gånger i 20 inlägg
    Hej!

Det du vill är egentligen inte att ha en statisk startsida utan du vill visa excerpt för posterna och ha en länkning till sidan..
    För att ändra så du visar summeringen, gå in i index.php och byt ut get_content() mot get_excerpt().

Om du använder wordpress menyer kan du lägga till hem i din meny.. kolla i vänstersidan efter "sidor", välj "visa alla" så hittar du något som säger typ hemem eller liknande. lägg till den i menyn!
    Om du hårdkodat in din meny i header.php.. Lägg till denna raden:
    Kod:
    <li><a href="<?php echo bloginfo('url'); ?>">Hem</a></li>
    Om du använder det gamla sättet med wp_list_pages() kan du istället byta ut detta mot:
    Kod:
    wp_page_menu('show_home=1&title_li=')

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Dela/Bokmärk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •