Forum

Resultat 1 till 5 av 5
    Medlem
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

XML Google Maps

Jag har laddat upp och aktiverat XML Google Maps på min WP-sida, och gjort de grundläggande inställningarna för tillägget, samt lagt dit en "Maps API" och sparat ändringarna. Så lång - inga konstigheter. Men hur jag än letar förstår jag inte var någonstans jag skapar själva kartorna, och kopierar den short code som jag ska lägga in på de sidor där jag vill att mina kartor skall visas! Kort sagt; hur använder jag själva applikationen efter att grundinställningarna är gjorda??

Använder någon detta tillägg och kan ge mig en hint om detta vore jag oerhört tacksam!

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 21 gånger i 20 inlägg
    Hej!

Jag använder inte pluginet men jag skulle rekommendera att du installerar Wordpress SEO by Yoast istället.. Den tar hand om allt inom SEO inklusive skapar XML maps. Där finns också en massa settings och den börjar med en genomgång av dessa när du installerar det..
    http://wordpress.org/extend/plugins/wordpress-seo/

Medlem
    Tack
    0
    Men handlar inte SEO by Yoast om sitemaps och hur WP-sidan bäst hittas av sökmotorerna?? Det jag är ute efter är vanliga kartor. På min sida, som handlar om en artist, finns en evenemangskalender för kommande konserter m.m. Där nämns även adressen till arenorna, för att man lätt ska hitta dit, och det är där jag skulle vilja komplettera med en kartbild!

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 21 gånger i 20 inlägg
    aha! Men då är det inte XML Google maps du vill ha heller? bara Google maps..
    Jag kan annars tipsa om en tjänst några bekanta till mig skapat: http://gigero.se

Medlem
    Tack
    0
    Stort tack! Jag hade på känn att jag inte riktigt visste vad jag sysslade med här, hehe. Ske genast kolla upp bägge de alternativ du nämner!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Dela/Bokmärk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •