Forum

Resultat 1 till 5 av 5
    Medlem
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Hur få igång kommentarerna?

Min WP-sida är fortfarande under uppbyggnad, men nu har jag hunnit så långt att jag börjat fundera över på vilka sidor det är lämpligt att tillåta kommentarer.

Jag har varit inne under Inställningar - Diskussion och markerat kryssrutan "Tillåt kommentarer på nya inlägg". Jag har även markerat på den enskilda sidan att kommentarer ska tillåtas, och jag har skrivit en "testkommentar". Men ingenting av detta syns! Jag ser varken min egen kommentar på sidan, eller någon möjlighet för andra att kommentera.

Jag gör en WP-sida med enbart statiska sidor. Det är innehållet på en vanlig html-sida som flyttats över till WordPress. Sidan handlar om en artist. Min tanke är att då jag lägger ut information om nyheter, till exempel nya konserter, ska det vara möjligt att kommentera. Men inte t.ex. på biografisidorna.

Är det alls möjligt att kommentera på statiska sidor, eller hur gör jag om jag vill tillåta kommentarer på sidan? Jag använder temat Boldy.

http://andersekborg.nu/wp/
    Senast redigerat av MariaN den 2012-10-13 klockan 15:02.

Ansvarig Da^MsTs avatar
    Tack
    0
    Tackad 59 gånger i 59 inlägg
    Inte alla tema tar med kommentarsmallen på sidor. Vad du behöver göra då är att lägga till denna i temats sidmall page.php. Kolla hur man lagt till det i temats single.php och gör likadant i page.php.
    /Mvh Mattias - Ansvarig WordPress Sverige - Personlig sida/blog { Eyesx }
    Var vänlig respektera att support för WordPress endast kan ges i forumet, inte via PM eller e-post.

Medlem
    Tack
    0
    Hmm, det gick bra att göra som du skrev. Men på de sidor där jag inte tillåter kommentarer visas texten "Comments are closed", och det ser inte vidare snyggt ut! Jag får nog klara mig utan kommentarer. Men tack ändå!
    Senast redigerat av MariaN den 2012-10-13 klockan 18:52. Anledning: Glömde...

Ansvarig Da^MsTs avatar
    Tack
    0
    Tackad 59 gånger i 59 inlägg

Sv: Hur få igång kommentarerna?

Det är något du kan ta bort i comments.php

Skickat från min Xperia Acro S
    /Mvh Mattias - Ansvarig WordPress Sverige - Personlig sida/blog { Eyesx }
    Var vänlig respektera att support för WordPress endast kan ges i forumet, inte via PM eller e-post.

Medlem
    Tack
    0
    Låter perfekt, då ska jag försöka med det!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Dela/Bokmärk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •