Forum

Resultat 1 till 7 av 7
    Medlem
    Tack
    0
    Tackad 1 gång i 1 inlägg

Sida som pop up

Hej!

Jag bygger en sida i wp och undrar lite över möjligheten att skapa en undersida som fungerar som ett pop up fönster (heter det så?). Jag vill att länkarna i vänsterspalten innehåller länkar till olika sidor. En av sidorna är väldigt liten så jag skulle vilja att den visades i ett mindre fönster med ett krys i högra hörnet för att klicka bort den. Jag har letat efter ett bra plugin men inte hittat något än så länge.

Någon som har en bra idé kring det här?

Hälsningar Karin

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 21 gånger i 20 inlägg
    Hej!
    Jag antar att du syftar på något i stil med de lightbox sidorna som visar köpvilkor osv. på ehandelssiter (oftast). Jag skulle säga att du har två val:
    1. Gör länken till en lightbox länk som hämtar inline content. Då hämtar du ut den sidans innehåll i en gömd div som öppnas när man klickar på länken. Läs documentation på fancybox för att ta reda på hur du gör : http://fancybox.net
    2. (svårare men egentligen bättre). Skapa en ajax-hämtning som hämtar ut den sidans innehåll när man klickar på länken. Här har du en länk på hur man gör sådant: http://www.emanueleferonato.com/2010...ax-and-jquery/

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 1 gång i 1 inlägg
    Tack snälla för tipsen! Det var precis det här jag eftersökte!!!

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 1 gång i 1 inlägg
    Hej!

Jag har försökt hitta bra lösningar men hamnar lite fel. Jag laddade ner ett plugin som heter Fancybox for Wordpress. Verkar vara väl använt.

Jag provade sedan att lägga till följande kod på sidan:

<a id="various1" href="#inline1" title="Inline - auto detect width / height">Inline - auto detect width / height</a>

<div style="display: none;">
    <div id="inline1">
    </div></div>

Under extracalls har jag lagt till: $("#various1").fancybox({
    'transitionIn': 'elastic',
    'transitionOut': 'elastic',
    'speedIn': 600,
    'speedOut': 200,
    'type': 'iframe'

});

När jag förhandsgranska sidan ser jag länken till innehållet. Jag ser också att det finns ett call till länken men inget händer. Ska jag lägga in javascriptet direkt på sidan eller saknar jag någon del?

Hoppas att någon annan har provat det här och kan hjälpa mig!!

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 1 gång i 1 inlägg
    Jag ska tillägga att jag har innehåll i diven men det är lite för långt för att visa här...

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 21 gånger i 20 inlägg
    Hej!

När du säger att du laddat hem ett plugin, menar du då att du själv lagt in filerna i din ftp eller dragit ner ett wp-plugin? Jag vet inte hur ett wp-plugin med fancybox fungerar men jag skulle rekommendera att själv lägga in det enligt instruktionerna här:
    http://fancybox.net/howto

Jag hade också sett till så du har namngivit allt lite mer korrekt för dig:

<a id="mypopup" href="#popup-content" title="Klicka för att läsa blabla">Blabla</a>

<div style="display: none;">
    <div id="popup-content">
    </div>
    </div>

$("#mypopup").fancybox({

});

Annars ser det generellt korrekt ut det du har.. så troligtvis är det pluginet (om det är sånt du använder) som är kasst. Kör in filerna själv! Jag har som regel att undvika onödiga plugin då de bara drar ner siten mer än vad som behövs (oftast) och är mer instabila än om du själv har koll på vad du skapar för funktioner.

Medlem
    Tack
    0
    Tackad 1 gång i 1 inlägg
    Hej!

Jag provade att installera utan plugin också med samma resultat. Bilderna funkar hur bra som helst men tyvärr inte resten. Kanske blir det konflikt med något i mitt tema. Jag installerade något som heter auto thick box + som funkar... så jag använder det istället! Men stort tack ändå!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Dela/Bokmärk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •