Forum

Resultat 1 till 5 av 5
    Ny medlem
    Tack
    1
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Registrera, prenumera och följa

Mina nya användare som registrerar sig får aldrig något mejl med lösenord (som utlovas!)? Ska jag skapa det åt mina prenumeranter? Verkar långsökt! Eller genereras det per automatik genom php-servern? Har sökt på wp.com, wp.org och här, men hittar ingen info alls.

Jag håller på att färdigställa min blogg, puhlsstudios.se/puhls, och är nästan färdig. Jag har provat (och även en vän till mig) att registrera/prenumerera. Och vi kan registrera (jag kan se användarna i adminpanel), men vi får aldrig något lösenord till våra inkorgar. Varför?

Jag har förm missat något alldeles självklart, eller så finns det nån begränsning/inställning hos mitt webbhotell (axentus.se)? Det är väl en av de tongivande essenserna med en blogg; att kunna skriva för andra, att ha prenumeranter. Nån som vet något om detta? Nån som kan hjälpa till?

Tack på förhand!

Ansvarig Da^MsTs avatar
    Tack
    0
    Tackad 59 gånger i 59 inlägg
    WordPress använder phps mail(), är den komponenten korrekt inställd på webbhotellet så ska det fungera. Får man inte igång funktionen så finns det tillägg (som jag tyvärr inte kommer ihåg namnen på) för att använda webbhotellets mailserver istället.
    /Mvh Mattias - Ansvarig WordPress Sverige - Personlig sida/blog { Eyesx }
    Var vänlig respektera att support för WordPress endast kan ges i forumet, inte via PM eller e-post.

3. Följande användare säger tack till Da^MsT för detta inlägg:

svartskegg (2012-10-16)

Ny medlem
    Tack
    1

Tillägg: Configure SMTP

Tack! Har nu kollat med webbhotellet och de hänvisar till tillägget, som jag nu tror mig ha funnit:
    http://coffee2code.com/wp-plugins/configure-smtp/

Fast tillägget fungerar nog inte till min version av WP, då tillägget är kompatibelt upp till 3.2.1. Finns det nån av er som har en lösning? Förslag på tillägg som fungerar ihop med den senaste version av WP (inte nya betaversionen)? Det här borde väl vara en självklar funktion i WP, att kunna få läsare att enkelt registera sig!?

Ny medlem
    Tack
    1
    Tror jag ger upp tanken på Wordpress... Var ju nästan klar med allt. Skulle bara testa så att det det funkade att registrera sig på min blogg. Och så funkar inte det. Hela idén står ju då och faller med att ha en blogg. Inga prenumeranter. Vem ska man då skriva för?

Har nu kollat och testa olika tillägg (smtp, mail, configure...) och resultatet är att de flesta inte funkar ihop med senaste versionen av WP (ska jag ladda hem en gammal version av wp? hur då?), eller så funkar de inte alls... Har ägnat ca 20 arbetstimmar bara åt att försöka lösa den här "lilla" funktionen. Är riktigt besviken! Ber om ursäkt, för att jag gnäller på något som är fritt och många engagerar sig i, men det här hade jag verkligen inte räknat med. Vet inte hur jag ska gå vidare... Är ytterst tacksam för hjälp!

Ansvarig Da^MsTs avatar
    Tack
    0
    Tackad 59 gånger i 59 inlägg

Sv: Registrera, prenumera och följa

Förstår att du är frustrerad.

Att en av dom vanligaste funktionerna i PHP inte fungerar på ditt webbhotell bör ringa i varningsklockorna. Jag hade inte accepterat en sådan brist hos webbhotellet. Risken är överhängande att även annan konfiguration ser märklig ut hos dom.

Skickat från min Xperia Acro S
    /Mvh Mattias - Ansvarig WordPress Sverige - Personlig sida/blog { Eyesx }
    Var vänlig respektera att support för WordPress endast kan ges i forumet, inte via PM eller e-post.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Dela/Bokmärk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •