Hej !
Kan jag tillfällig stänga ner min blogg, så att den inte syns för allmänheten och sedan blogga igen när jag känner att jag har tiden och lusten igen ? Hur gör jag i så fall för att stänga ner resp. öppna den igen ?
Hej !
Kan jag tillfällig stänga ner min blogg, så att den inte syns för allmänheten och sedan blogga igen när jag känner att jag har tiden och lusten igen ? Hur gör jag i så fall för att stänga ner resp. öppna den igen ?
Stöd forskningen om Cystisk Fibros på plusgiro: 900228-8
Hmmmm, svårt när dets tår på engelska, men jag ska försöka klura ut det
Pluppa i Activated och skriv en en tid som bloggen ska vara under "uppbyggnad". Spelar ingen roll om du skriver i 30 dagar. Tryck spara.
I rutan under kan du skriva ett eget meddelande till dina besökare. Det är vanlig html-kod du anv där.
Längst ner trycker du på Save Changes.
Klart!
Vill du aktivera sidan snabbare än du ställt in pluppar du bara i den andra rutan och sparar.
Jerpa....var börjar jag med att gå in ? Vad motsvarar de engelska orden i svenska ? Ursäkta min okunnighet, men jag har fått fram att man måste ha lösenochd et, vilket gör att vissa tror att de inte får läsa bloggen och andra får : (
När du loggat in i administration så ska det ligga en maintenance-mode i vänsterspalten. Antingen under tillägga eller hmm... , klicka runt så hittar du den.
Skickat via Tapatalk2
Under "inställningar" var det.
Skickat via Tapatalk2
Jerpa...måste vara trög...jag går in på inställningar under admin efter inloggning, ska jag göra det ? Under inställningar står det massor olika undermenyer och där hittar inte jag något som motsvarar det du skriver på engelska
Det står, skriva, läsa,diskussion, allmänt med mera...är jag rätt ute då och var hittar jag den ruta där som man kan kryssa i och ange tidsperiod ??
Eftersom dina besökare får upp lösenord så bör du ju ha aktiverat pluginet, eller?
Om inte så kolla att pluginet är aktiverat (Tillägg > Installerade tillägg), sen ska det finnas under Inställningar längst ner. Då ska du se det som de bilder som finns här: http://wordpress.org/extend/plugins/...e/screenshots/
Själv har jag bara skrivit en rad i rutan för meddelandet, dvs att jag raderat bland annat: [days], [hours][minutes]
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Dela/Bokmärk