Forum

Resultat 1 till 5 av 5
    Ny medlem
    Tack
    0
    Tackad 0 gånger i 0 inlägg

Räknare på hemsidan

Hej!,
    Jag är helt ny här och inte haft möjlighet att läsa genom alla inlägg, så jag ber om ursäkt om denna fråga finns alla redan.
    Måste också säga att jag har fått ta över hemsidan då killen som startade den inte ville fortsätta att vara webmaster, så varje dag lär jag mig något nytt...

Vi har en sidräknare som heter Bliss Hit counter och i inställningar så är det valt att räkna unika besökare... men av någon konstig anledning så kan räknaren hoppa fram flera hundra besökare från en dag till en annan..

så på knappt 2 veckor är besöken enligt räknaren över 2000 unika besökare...

Fråga1 är det känt att den räknare är ingen bra räknare
    fråga 2 går det att fixa till på ett enkelt sätt, förklara gärna, men räkna med att jag sitter som en fågelholk...

eller är det bäst att byta räknare...
    Mvh Fortuna

Medlem bjornsennbrinks avatar
    Tack
    0
    Skapa konto på Google och använd Analytics istället.

Ny medlem
    Tack
    0
    Nu sitter jag som en fågelholk... Hur då menar du? du får gärna förklar mer närmre hur man gör.

Moderator
    Tack
    1
    Tackad 74 gånger i 74 inlägg
    Om du har ett google-konto så loggar du in på http://www.google.com/intl/sv_ALL/analytics/index.html eller så skapar du ett nytt konto.

Du kan sen skapa en ny "profil" för den sida du vill ha statistik på, och du skriver på vilken sida du vill räkna dina unika besökare. Du får även en unik nyckel med ett profil.ID som du sen ska skriva in i din blogg.

Beroende på vilket tema du har på bloggen så kan det finnas en ruta där du skriver i din Google Analytics-kod, annars får du alltså skriva in det via redigeraren.

Ny medlem
    Tack
    0
    Hahaaa, Hmmm Nu förstår jag , ser enkelt ut... och den ska jag givetvis använda ser bra ut, men det var nog inte riktigt så jag menar...
    På hemsidans första sida så finns en räknare, man kan välja olika modeller på visningen, denna visning ser alla som är på förstasidan och ska då ticka fram för alla unika besökare..... det är den visaren/ räknaren så skenar iväg och inte kan räkna rätt...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Dela/Bokmärk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •